Kuala Lumpur!

11 mei 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

Allereerst willen we jullie bedanken voor alle leuke berichtjes! Keep them coming!

In onze vorige blog konden jullie lezen dat we op 7 mei vertrokken naar Kuala Lumpur. Het drukke en saaie leven in Nederland hebben we ingeruild voor het chaotische maar tegelijk ook relaxte leven in Maleisië. Wij hadden het geluk dat we geen last hadden van een jetlag. Zo waren we alleen de eerste dag moe waardoor we de resterende drie dagen konden genieten van al het moois dat KL te bieden heeft. Aangezien onze hostel gevestigd is in chinatown (dichtbij de chinese (night)market) is het hier altijd druk. Een paar meter verderop zie je echter de Chinese buurt veranderen in de Indiase buurt met harde muziek (Bollywood style natuurlijk) en mooie hindu tempels.

Nu er in Alphen ad Rijn geen vogelparken (lees Avifauna) te vinden zijn, zijn we de tweede dag naar het Birdpark gegaan. Een tropisch park waar de meest exotische vogels te bewonderen zijn. Om onze touristische urges te bevredigen zijn we daarna gelijk doorgegaan naar het Butterflypark. Een kleurrijke botanische tuin met vlinders in alle soorten en maten. Wel oppassen waar je loopt, want je staat al gauw op een rustende vlinder!

Na twee dagen vonden we het tijd worden om het openbaar vervoer  te verkennen. Wij verbaasten ons over de moderne treinstellen en goedkope tickets. Nederland zou hier nog wel eens wat van kunnen leren. Vanaf station Kuala lumpur hebben we de trein gepakt naar de Batu caves. Deze religieuze plek is enkel te bereiken door 272 traptreden te beklimmen. De in-elkaar-gezakte mensen  op de trap maakten het nog een hele uitdaging om naar boven te gaan. Bezweet en buiten adem hebben we de ingang van de grootste grot bereikt. Het aangezicht van de mooie natuur, hindu beelden en altaars maakten de moeite zeker waard.

De laatste dagen in KL hebben we vooral door de stad geslenterd, ge-window-shopt in de dure shoppingmalls, drankjes gedaan in de lokale reggae-bar en heerlijk gegeten! De straat Jalan Alor wordt elke avond rond 5 uur omgetoverd tot een paradijs waar food lovers buiten kunnen genieten van een heerlijk Chinees of Indiaas gerecht. Zeker aan te raden!

Vandaag is alweer onze laatste dag in Kuala Lumpur. Morgen vertrekken we richting Taman Negara, een jungle ongeveer in het noorden van Maleisië. In het Butterflypark hebben we een indruk gekregen van wat voor soort insecten we allemaal gaan tegen komen in de jungle. Dit wordt vast heel interessant.. (a.k.a. freaky)

Tot snel!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Manon:
    11 mei 2015
    Wat leeeuk! Fijn om geen jetlag te hebben! Goede reis naar Taman Negara, wat een rust is dat na zo'n drukke grote stad!

xx Manon
  2. Parto:
    11 mei 2015
    Goed oppassen in de jungle hoor bahh ben niet van zo van de beestjes en dingetjes! Wel goed om te horen dat jullie geen last hadden van een jetlag. Echt een indrukwekkende reis!! hopelijk kunnen wij die met zijn vijfjes ook is doen, dan zijn jullie onze gidsen. Haha , dikke kus
  3. Mama, Papa & Parto:
    11 mei 2015
    Ooh leuk om te horen dat jullie dat allemaal hebben gezien. ook wens ik jullie een fijne rit naar de jungle!!Xxx
  4. Alyssa en Edu:
    11 mei 2015
    Klinkt heerlijk zeg! Ben heel benieuwd hoe de jungle is. Gelukkig goed voorbereid op de beestjes.. en anders jaagt Tim ze weg met een speer haha. Veel liefs vanuit nieuw vennep!
  5. Marielle:
    12 mei 2015
    Hee!!

Echt super gaaf dat jullie deze reis maken met al die bijzondere ervaringen!! (weer eens wat anders dan Oeganda ;-) )
    Heel veel plezier, geniet ervan!

LiefS marielle
  6. Mama:
    14 mei 2015
    JoeHoe. ...Gelukkig hebben jullie de Jungle overleeft.....ik heb er zo m.n beelden bij....Tarzan en Jane.....zo ongeveer....Hahaha. Ik ben benieuwd hoeveel vogelspinnen Tim heeft verjaagd. ...Brrrr. ...
    benieuwd wat jullie volgend avontuur gaat worden. Dikke knuffel Mam