Last stop, Thailand!

4 augustus 2015 - Bố Trạch, Vietnam

Onze vlucht vanaf Vietnam heeft ons 3 weken geleden niet alleen naar een ander land gebracht maar ook gelijk in een heel ander seizoen gedropped! Het regenseizoen is aangebroken in Thailand en dat hebben we mogen voelen ook! De eerste twee dagen hebben we soppend in onze slippers doorgebracht in Chiang Rai. Bij de eerste zonnestralen hebben we echter onze spullen gepakt en onze reis vervolgd naar het veel bekendere Chiang Mai! Daar hebben we een van de leukste dagen van onze reis mee mogen maken! Nou weten we dat we deze label al op meerdere dagen geplakt hebben maar deze dag verdient het het meest!

Oordeel zelf: onze dag begon met een reis vanaf Chiang Mai naar de kern van een prachtige jungle. In de verte konden we gigantische silhouetten zien maar de hoge suiker en maïs plantages belemmerden ons zicht. Toen de motor van ons busje eindelijk stopte met brommen realiseerden we ons dat we onze bestemming hadden bereikt. We stapten uit en werden begroet door een hele leuke vrouw met zichtbare stoppeltjes en een adamsappel, die ons gelijk instrueerde om ons uit te kleden zodat we onze 'Mahoot' kleding konden aandoen. Wij waren namelijk voor een dag OLIFANT TRAINERS!

We kregen een tros bananen in onze handen gedrukt en de opvang van deze magische wezens ingestuurd. Stil werden we ervan toen we zagen dat we die dag ook voor een baby olifantje mochten zorgen! Deze lieverd was pas 4 maanden oud en woog nog maar 100 kilo.. Als Mahoot mochten we Mina (de baby) en 3 andere olifanten voeren en "uitlaten" ( om eerlijk te zijn lieten zij óns uit). Na de wandeling was het tijd om samen te genieten van een luxe modderbad. Deze fantasie werd helaas abrupt verstoord toen de olifanten hun sluitspieren besloten open te gooien! De ervaren olifant trainers passten heel non-chalant de keutels uit het bad en nodigden ons uit om het modder te betreden. Héérlijk vonden de reuzen het om lekker besmeurd te worden met modder. Hun dankbaarheid maakten ze kenbaar toen ze hun kundige slurfen gebruikten om ons lekker nat te spuiten (zie filmpje). Bedekt met modder begonnen we samen met de olifanten aan een korte trek. We kwamen aan bij een rivier waar we emotioneel overrompeld werden toen we zagen hoe leuk de olifanten het hadden. Soms was het oppassen om niet geplet te worden wanneer ze zich iets te enthousiast lieten vallen in het water, maar de vreugde die we voelden bij dit aangezicht zal niet gauw te evenaren zijn.
Aan het einde van de dag was het tijd om afscheid te nemen. De vaarwel kusjes op onze wangen en de knuffels van de slurven maakten onze dag compleet en zorgden voor een permanent plekje voor de beesten in ons hart.

Na Chiang Mai hebben we het noorden achter ons gelaten en vertrokken we naar Bangkok. Deze beruchte stad heeft voor ieder wat wils. De cultuursnuivers kunnen genieten van de unieke tempels en de feestbeesten van de vele barretjes aan het befaamde Khao San Road. Wij zitten tussen beide subgroepen in en konden heerlijk van twee walletjes eten ;)

Drie dagen Bangkok waren genoeg om te realiseren dat we toe waren aan vakantie. Het reizen van hot naar her en het (her-) ontdekken van de wereld werken niet bepaald ontspannend. Daarom hebben we nog een laatste uitstapje geboekt naar het zuiden van Thailand. Krabi en Koh Lanta hebben ons het heerlijke 'eiland-gevoel' kunnen geven waar we zo naar verlangden. Nog een laatste keer genieten van de prachtige stranden en het kraakheldere water voor we over een klein weekje weer thuis zijn! Jaja mensen het aftellen is begonnen! Wat is het toch snel gegaan...

Overmorgen vliegen we terug naar Bangkok om nog een paar dagen te genieten van deze mooie en spannende stad. Blijf je ons nog een laatste keer volgen?

Groetjes,

ParTi

1. Alyssa en Edu:
    3 augustus 2015
    Her mini olifantje!! <3 Wat een super heerlijk avontuur. Geniaal dat Tim werd besmeurd door een olifant haha. En van hot naar her, dus hup, even ontspannen en genieten van de zon!
  2. Mama:
    3 augustus 2015
    Hoi. ..leuk verhaal weer. ...wat een mooie ervaring met de olifanten !!! Wauw. ..zo gaaf ...aftellen is begonnen. Tot maandag !!
  3. Aram en Rocco:
    3 augustus 2015
    Wat leuk!! Klinkt als een hele unieke ervaring en dat olifantje is te schattig! Geniet van jullie laatste week en ci vediamo en Holanda! Dikke kus uit Italië
  4. Parto:
    4 augustus 2015
    AAAAH!! wat leuk allemaal. heeel blij dat jullie de reis leuk vonden. erg mooie fotos en heb genoten om dat filmpje. zo lief! jullie zijn bijna weer terug in nederland.. gelukkig! ik heb jullie ontzettend gemist.

kuss xo
  5. Manon:
    9 augustus 2015
    Wat een mooie ervaring met de olifanten! Geweldig!
    Jammer dat het einde nu heeel dichtbij is... maaaaaar dan zien we jullie eindelijk weer :D :D